Jak reklamować się na Instagramie?

Instagram jest takim portalem społecznościowym, gdzie przede wszystkim liczą się obrazy, a w mniejszym stopniu same treści. Wiele osób właśnie ze względu na tę specyfikę tego portalu postanawia prowadzić tutaj swoją działalność- tym bardziej, jeśli posiada odpowiednie umiejętności wykonywania zdjęć dobrej jakości. Samo założenie konta na tym portalu to jednak nie wszystko- na popularność i grono odbiorców trzeba bowiem sobie zapracować. Jednakże, jak to zrobić nie wiedząc od czego zacząć?

Jak zachęcać innych do odwiedzin profilu?

Tak naprawdę najbardziej naturalne jest to, kiedy sami odwiedzamy profile innych użytkowników, zostawiamy polubienia zdjęć oraz komentujemy. Jak jednak można to sobie wyobrazić- jest to czasochłonne zajęcie, które wymaga zaangażowania i najlepiej udaje się w momencie, kiedy faktycznie pasjonujemy się daną tematyką. W taki sposób można wyciągnąć też wiele dla siebie z kont innych osób- wiele ciekawostek, wiedzy, a także kontaktów z osobami, które faktycznie mocno angażują się w daną działalność. Samo komentowanie i obserwowanie innych kont to jednak nie wszystko- trzeba bowiem zadbać także o to, aby inni czuli się zaciekawieni tym, co sami zamieszczamy. Dlatego ważne jest, aby cały czas o sobie przypominać zamieszczając posty z określoną regularnością. Można też korzystać z Instagram Stories, a więc z możliwości dodawania szybkich relacji. W momencie, kiedy nasz profil osiągnie już sporą liczbę obserwujących- możemy zorganizować konkurs lub rozdanie, które to zawsze pozwala nam na jeszcze większy rozgłos. Pamiętajmy jednak, aby dbać o to, aby wpisy faktycznie były profesjonalne. Jeśli jakość naszych zdjęć nas nie zadowala- poczytajmy o technice fotografowania oraz o sposobie retuszu zdjęć. Z pewnością okaże się to dla nas bardzo pomocne.

A może posty sponsorowane? To także jeden ze sposobów

Posty można też sponsorować tak, aby wyświetlały się w formie reklamy użytkownikom z określonej przez nas grupy docelowej. Taka reklama na Instagramie wymaga jednakże już pewnego budżetu. Dzięki niej można znacznie szybciej zdobyć popularność, nie oznacza to jednak automatycznie, że użytkownicy będą zaangażowani w późniejsze regularne śledzenie profilu. Tutaj nad zaangażowaniem trzeba będzie jeszcze trochę popracować. Nie mniej jest to jednak prosty sposób na to, aby stworzyć coś z niczego i zyskać widownię na start. Wcale nie musimy na ten cel przeznaczać dużego budżetu- już pierwsza taka kampania pokaże nam, ile możemy zyskać wpłacając określoną kwotę do systemu.

Koniecznie sprawdź również ten poradnik: https://brandbay.pl/blog/reklama-na-instagramie-prosty-przewodnik/