Nowe zastosowania sztucznej inteligencji: smart chmury i automatyczne komunikatory z biurem obsługi klienta

Sztuczna inteligencja zaczyna być coraz częściej wykorzystywana do ułatwiania nam życia.
tmp_stressmanagement-82292035

Jednym z jej zastosowań jest dbanie o porządek w naszych plikach. „Smart chmura” będzie prawodopodobnie w przyszłości czymś tak naturalnym jak zwykłe przechowywanie danych w chmurze aktualnie. W obrębie tej sprytnieszjej chmury, specjalny program będzie miał za zadanie przeanalizowanie dokumentów i skatalogowanie ich w taki sposób, że przy pomocy zwykłego wpisania hasła wyszukiwania będziemy w stanie znaleźć wszystkie dokumenty dotyczące tego hasła. Według autorów, ten sposób przechowywania danych będzie szczególnie interesujący dla firm, w których wiele osób pracuje nad podobnymi zagadnieniami i czasami, aby dotrzeć do dokumentów stworzonych przez te osoby trzeba się przedrzeć przez dziesiątki folderów i plików stworzonych w różnych działach czasem w zupełnie innymi formacie niż byśmy się spodziewali. Dzięki „sprytnej chmurze” zarządzanej przez sztuczną inteligencję, która będzie kojarzyła fakty i przeglądała te wszystkie dokumenty, będziemy w stanie zaoszczędzić mnóstwo czasu i być może – znaleźć więcej adekwatnych dokumentów niż gdybyśmy szukali samodzielnie.
Więcej:
https://www.technologyreview.com/s/602645/rejoice-disorganized-workers-this-smart-cloud-looks-after-your-files-for-you/

Innym nowym zastosowaniem sztucznej inteligencji jest wyręczenie nas w kontaktach z biurami obsługi klienta. Najwyraźniej komuś tak bardzo się nużyły te rozmowy, że postanowił stworzyć odpowiedniego bota, który będzie udzielał za nas odpowiedzi i dbał o realizację naszych oczekiwań. Na razie jeden taki bot ma pomagać Amerykanom w kontaktach z jedną z największych firm oferujących internet w Stanach, ale pewnie już niedługo powstaną kolejni pomocnicy. I życie stanie się prostsze 😉

Więcej:
http://www.popsci.com/trim-chatbot-will-deal-with-comcast-customer-service