Atrakcyjne ceny produktów i usług, szeroka oferta czy dodatkowe zniżki potrafią przyciągnąć do sklepu internetowego dotychczasowych i potencjalnych Klientów. Jednak takie działania to za mało, aby zapewnić firmie właściwy rozwój. Aby użytkownik mógł stać się potencjalnym klientem, musi najpierw trafić na sklep w wynikach wyszukiwania. Jak pozyskać odpowiedni poziom ruchu na stronie internetowej sklepu, aby odnieść sukces? Na czym polega pozycjonowanie e-commerce?
Dlaczego pozycjonowanie sklepu internetowego jest ważne?
Przy prowadzeniu sklepu internetowego nie można liczyć na szczęście – najważniejsza jest strategia i profesjonalnie zaplanowane działania. Oczywiście, może się zdarzyć, że ktoś wejdzie na daną stronę przez przypadek i podejmie decyzje zakupowe. Jednak w zdecydowanej większości sytuacji trzeba dotrzeć do potencjalnych klientów. Jednym z narzędzi jest pozycjonowanie e-commerce.
Najczęściej ludzie szukają interesujących ich produktów czy usług w wyszukiwarkach internetowych. Im wyżej wyświetli im się dana strona, tym większa szansa, że na nią wejdą i dokonają zakupów – w danej chwili lub w przyszłości. Pozycjonowanie sklepów internetowych nie różni się zbytnio od tego wykorzystywanego dla innych stron. Warto jednak wiedzieć, na co zwrócić szczególną uwagę, aby przebiegało ono sprawnie i dawało zadowalające efekty.
Słowa mają największe znaczenie
Dla sukcesu firmy najważniejsza jest nazwa sklepu internetowego. Wymyślne nazwy są interesujące, jednak potencjalni klienci mogą mieć problem z ich kojarzeniem i zapamiętaniem, a już na pewno nie będą one przyjazne dla algorytmów Google’a. Nazwa powinna być przede wszystkim związana semantycznie z produktami, które znajdą się w ofercie.
Dobre pozycjonowanie sklepu internetowego zależy w dużej mierze od doboru słów kluczowych. Powinny być jak najbardziej trafnie dobrane, a część z nich zaplanowana w modelu long tail (więcej niż cztery słowa). Gwarantują wówczas wysoki współczynnik konwersji, ponieważ pozwalają na dotarcie do potencjalnego klienta, który szuka konkretnego produktu. Są więc niezwykle skuteczne.
Nazwy kategorii i produktów – rzeczowe i trafne
Rozbudowując swój sklep internetowy, warto zadbać o to, aby nazwy kategorii i produktów były zrozumiałe oraz przyjazne zarówno dla klientów, jak i wyszukiwarek, czyli dokładnie opisane. Powinny zawierać rzeczownik, określający dany produkt, czyli przykładowo buty, torebki czy silniki, przymiotnik opisujący konkretną rzecz (np. buty sportowe), a często także markę danego produktu lub jego numer.
Pozycjonowanie e-commerce – zawartość strony
Roboty Google zwracają ogromną uwagę na teksty zawarte na stronie internetowej. Powinny być nie tylko użyteczne i przyjazne, ale przede wszystkim oryginalne. Dlatego kopiowanie opisów produktów ze strony producentów nie jest najlepszym pomysłem – doprowadzi do tego, że sklep wyświetli się nisko w wynikach wyszukiwania. Najlepiej stworzyć je od nowa i zawrzeć w nich słowa kluczowe – krótkie oraz long tail (więcej niż cztery słowa).
Warto też od czasu do czasu całkowicie zmienić lub zmodyfikować opisy – algorytmy odczytają zabieg jako nową aktywność i lepiej wypozycjonują stronę, umożliwiając większej liczbie osób trafienie na stronę, co pozytywnie wpłynie na ilość konwersji.