Prowadzisz sklep internetowy z ubraniami i nie masz pomysłu, jak utrzymać obecnych i zdobywać nowych klientów? Nie wiesz, jak reklamować sklep z odzieżą? Branża modowa może stanowić dla wielu osób nie lada wyzwanie, szczególnie ze względu na to, że tego typu firm konkurencyjnych na rynku jest naprawdę dużo. Dlatego postanowiliśmy przygotować w tej kwestii kilka wskazówek, dotyczących tego jak reklamować sklep z ubraniami, zarówno jeśli chodzi o Internet, jak i również działalność stacjonarną.
Reklama dla sklepu internetowego z odzieżą
Inne działania mogą przynieść pozytywne skutki, jeśli zajmujesz się prowadzeniem sklepu internetowego, a inne jeśli gdy zajmujesz się sprzedażą stacjonarną, w lokalu. Doskonale przekonał się o tym sklep Więcej niż len.
W tym przypadku z pozoru sprawa może wydawać się dość prosta – największą rolę będzie odgrywało pozycjonowanie. Zakres tego rodzaju usługi zawiera m.in. link building, optymalizację serwisu i wdrożenie kontent marketingu. Pytanie brzmi, co konkretnie powinienem lub powinnam zrobić, aby skutecznie zareklamować swój sklep internetowy?
Fundamentem do budowy marketingu w sieci jest dobór odpowiednich fraz takich, jak sklep z ubraniami, czy chociażby sklep z odzieżą damską, czyli słów, które nawiązują do asortymentu sklepu. Jeśli zaś chodzi o branżę modową istotnym, ale stosunkowo często zapominanym aspektem jest odpowiednie tytułowanie zdjęć oraz nadawanie im alternatywnych nazw. Jeśli postaramy się o to zadbać, mamy naprawdę duże szanse na to, aby osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarkach graficznych, z których dość często korzystają klienci, którzy szukają odzieży, ubrań i szeroko pojętej inspiracji modą.
Warto również zająć się tworzeniem unikalnych opisów produktów, jednak warto wziąć pod uwagę, że może okazać się to dość czasochłonne, zwłaszcza w przypadku, gdy w sklepie posiadamy dużo artykułów. W takim przypadku warto rozpocząć, chociażby od opisów kategorii i dobrego landing page. Poza tym ważne jest również tworzenie firmowego bloga np. z poradami lub najnowszymi trendami modowymi oraz zadbanie o prawidłowe linkowanie wewnętrzne i architekturę informacji.
Reklama w przypadku lokalnego sklepu odzieżowego
Nie posiadasz sklepu internetowego? A może posiadasz własny stacjonarny butik? W tym przypadku również możliwa jest reklama. Pierwszy pomysł będzie dotyczył pozycjonowania strony internetowej, która skupia się głównie na pozycjonowaniu lokalnym. Tego typu działania opierają się głównie na frazach, które są dopasowane do konkretnego obszaru. Przykładowo zamiast częstego stosowania frazy sklep z odzieżą, ważniejsze może okazać się stosowanie frazy sklep z odzieżą Kraków.
Każda osoba, która zajmuje się prowadzeniem stacjonarnego biznesu, powinna również zadbać o utworzenie własnego profilu na Google Moja Firma. Jest to wizytówka Twojej firmy w Internecie, która już sama w sobie odpowiednio wypozycjonuje sklep i będzie pojawiała się bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, najczęściej po wpisaniu lokalnych fraz.